Powered By Blogger

Friday, March 25, 2011

not funny but interesting

hello my dear readers ! how are you? I'm fine thank you. Haha mcm lah korang tnye balik aku fine ke tak, takpe aku jawab je. tak salah kan? kan kan? salah ke? lantak lah korang, bnyk songeh pulak -_-"

Duduknya saya di hadapan komputer Samsung pada hari ini adalah untuk menceritakan kepada anda semua tentang apa yang telah dipelajari oleh saya.
haaa, amek kau A+++ punye bahasa, kalau cikgu rugayah dgn cikgu zinatul bce ni mesti dorang suke. haha wueks perasan. okay enough enough. bile masuk form 3 je semua org excited, aku pelik tau knpe. yelah aku punye lah takot tahap gaban nak PMR tapi yg lain boleh happy. Nak tahu knpe dorang suke? Sebab science chaper4. Psl ape ek? maybe ade yg tak tahu. tu psl reproduction. ohhhh, patot lah ramai suke. especially boys :)

Mule mule belajar tu gelak lah, tak kan tak gelak. kau takde perasaan belajar chapter reproduction? hahaah something wrong with you :D jap jap ni gmbr nye...

haa ni bukunye, tapi kalau korang teliti dkt baby ni punye tut tut dah ditampal kan? ingin saya jelaskan disini itu bukan perbuatan saya, tapi budak budak yg lepas.


okay inilah die chapter4 yg aku maksudkan. nak tengok yg lebih lanjut pinjam lah sesape punye buku ye..

belajar punye belajar, tekun punye tekun, gelak punye gelak. then teacher bg kite org tgk video. bagaimana sperm dan ovum disatukan. then aku belajar mcm mane bayi dibesarkan dlm perut ibu. haa, bab ni yg menyentuh perasaan aku. teacher ade tunjuk vidoe kite drpd sekecil itu dlm perut ibu. dan kini dah besar mcm nie. besar sgt kan pengorbanan ibu dekat diri kite? 9 bulan mengandungkan kite then bertarung nyawa melahirkan kite. yaa i'm very sensitive about this. aku nangis time tgk video tu. sedih bile tgk dan lihat pengorbanan ibu dekat dri kite. tapi bile dah besar mule melawan ckp mama. hmmmmm :( mama, adik mintak maaf :(
sebenarnye, dari dlm perut lg ibu dh lakukan pengorbanan buat anaknya, yelah anak dlm perut mengambil calcium yg dimakan oleh ibu. sbb tu bile dah berusia ibu akan mudah menerima sakit belakang. Okay, chapter nie mmg untuk digelak pada awalnye tetape bile belajar psl ni ianya mula menyentuh hati dan sanubariku.. 
Betapa besar dan banyaknye pengorbanan mama buat diriku. Tapi aku ni kdg kdg degil, melawan ckp mama. rasa menyesal sgt bile buat mcm tu. Ampunkanlah dosa hambamu ini yaAllah. Aku ingin membalas jasa mama yg telah mengandung dan melahirakn aku juga jasa ayah yang telah membesarkan aku. Aku akan beri mereka keputusan yg baik dlm PMR yg akn aku ambil pada tahun ini. InsyaAllah aku akan buat yang terbaik dan mencapai kejayaan. Ini je cara yg dpt aku buat utk balas jasa mereka, aku tak keje lg nak bg dia org duit. So, dgn the best result je aku boleh bg. 

the most important person in my life <3

lovely person :)
*budak kecik tu anak buah aku.

mama : adik mintak maaf sgt sgt, adik tahu adik bnyk buat salah, buat mama kecil hati. melawan ckp mama. adik menyesal dgn semua tu. adik akan buat yg terabaik dlm exam thun nie. terima kasih sbb hantar adik pagi pagi pegi sekolah walaupun kdg2 mama dah lambat. thanks, sbb amek adik dari kelas nadi. walaupun mama dah penat time tu mama amek adik jugak. terima kasih yg tidak terhingga. iloveyou so muchhh mama ~

ayah: adik pun nak mintak maaf dekat ayah, walaupun adik tak berape rpt dgn ayah tapi adik tetap syg ayah. adik bnyk melawan ckp ayah adik menyesal dgn semua tu :( terima kasih sbb bnyk menghabiskan wang untuk membiayai segala keperluan adik di sekolah. adik akan buat yg terbaik dlm PMR dan insyaAllah akn bg straight A buat mama dan ayah.


iloveyou so muchhyyyy~
sayangilah mereka selagi mereka masih di sisi kita .






No comments:

Post a Comment