Powered By Blogger

Saturday, April 9, 2011

kenape semua ini harus berlaku?

guys, hello readers !
hmmm aku nak taip pun takde mood nieh, sedih yg teramat amat. kenape mggu lepas menjadi minggu yg paling buruk dan yg plg sedih pernah aku alami?
kenape? why should all this happen? i can't understand it. hmm yaAllah tolonglah hambamu ini. Aku tak larat nak tanggung ni semua sorang2. lepas satu, satu lg masalah yg dtg. kenape? aku tak suke. aku taknak bnd ni semua mengganggu pelajaran aku. aku nk fokus belajar tapi susah bile fkirkn bnd ni semua.

okay dear readers, aku mmg tak boleh nak crite ape yg berlaku. aku just buat kesimpulan dan pengajaran je. hmm nak puaskn hati semua org susah kan? tapi knpe utk tidak memuaskan hati semua org teramat lah sng? kenape org senang nmpk kesalahan aku? tapi dorang tak nmpk kesalahan diri msing2. jahat sgt ke aku nieh? hina sgt ke aku nie? smpai takde spe nk jge perasaan aku lg. aku manusia jugak yg buat salah dan kesilapan. semua org buat kesilapan. dan kita perlu meminta maaf dan dimaafkan. yes i know, its hard for you to accept all this right? me too, i really didn't expect this can happen. kite selalu tak menduga dan menjangka perkara buruk yg akn berlaku kan? inilah dia, aku tersepit di tengah tengah, aku tak tahu nk buat mcm mne. semua org menyalahkn aku disebabkn aku yg bg thu bnd tu. tapi pernah tak dia orang (mereka yg terlibat) fkir tak semestinya org yg menjadi mgsa tak bersalah dlm sesuatu perkara tersebut. kdg2 mereka lebih bersalah dri org yg membuat cerita itu. hmm, aku nk ckp ape lg pun tak gune. bnd dah berlaku kan. takpe lah, i take it as a lesson. lepas nie, aku tak nak amik tahu lg psl diri die dan kekasih hati die. and aku sedar soal hati dan perasaan tak boleh main main.

hmm, die sedih tgk org yg die syg kecewa. tapi pernah tak die terfikir org yg menyayangi diri die lg sedih bile die ambil berat psl org lain dan tak peduli tentang diri org itu? takpelah, susah susah susah. kite tak tahu hati budi msing2, so bile bnd ni dah happen bru aku sedar. perkara ni semua mematangkan aku lg, lepas ni aku perlu lebih berhati hati bile berckp tentang org lain. dan aku takkn crite ape2 lg dkt org lain accept nor syuhada. i only trust her right now. everything happen must be a reason and i can see the reason why all this happen. Allah nak membantu aku melupakan diri die, dah 9 bulan aku tggu die tapi die tak pernah amik kesah semua tu. so mungkin dgn perkara ni aku sng nak lupekan sweet moment aku dgn die sepanjg 22 mei-18 julai 2010. insyaAllah dgn izinmu aku akan berubah dan aku akn melupakan semua ini.

thank you so much to Pn.Norhafiza. she helps me a lot. die mmg seorg guru dan emak yg prihatin dan memahami perasaan seorg remaja. teacher, terima kasih bnyk2 atas nasihat yg diberikan, saya akn gunekn semua itu sebaik mgkn. terima kasih atas segala galanya, teacher dah sedarkn saya dari kesilapan. mgkin kalau bnd ni senua tak terjadi sye takkn sedar prngai buruk sye. saat berada dlm dakapan mu tak tahu nk menggambarkn betapa tenangnye perasaan masa itu. hanya Allah yg maha Mengetahui. teacher tak putus2 beri kata smgt dkt sye kan? terima kasih bnyk2. jasa baik teacher hanya Allah yg dpt membalasnya. thanks bonda, iloveyou~

syuhada, thanks jugak tau, kau lah satu satunya kawan yg betul2 memahami perasaan aku. kalau takde kau time tu mgkin aku boleh jd gila. serious tak tipu. thanks tau, kau always support aku advice aku. tak pernah menyalahkan aku. always back up aku, tegur mne kesalahan aku. thank you so muchh. i hope our friendship stay forever.
we look like twin right? iloveyou sis <3


eyra, thanks too for helping me. kau pun always bg aku nasihat, kata semangat. bile aku rase sedih rendah diri mesti kau naikkan blik semangat aku. mesti kau happy kan aku blik. thanks baby, i really appreciate it. walaupun kau ni pendiam tak bnyk ckp tapi kau lah best friend yg terbaik. i'm happy to have a best friend like you :) 
tgk tu betapa comelnya kami :) haha, jgn marah aku bru nak chill nie


dekcik, woi kau kat mane? haha jgn marah syg. kau pun terima kasih bnyk2 always ckp yg zul still syg aku lg kan? tapi aku rase ape yg kau ckp tu dah tak betul. die tak akn suke aku lg. takpe, i'm okay with it. thanks tau, time aku nangis dlm makmal haritu nsb baik kau ade. kau tenangkan aku. kalau kau takde time tu tak tahu lah aku. thanks so much, you always give me good advice. i'm happy to have a small freind like you babeh :)


atiqah syahirah bini rosmi >3


ikhwan, baby baby baby ohh yeah. haha jgn marah weh. gurau je. aku bru nak happy nie. walaupun kau tk bg advice dkt aku tpi kau always make me smile :) kalau kau takde jgk time dlm makmal haritu aku takkan happy skit. aku akn terus nangis, tapi bile dgn lawak kau tuh aku rase hlang skit perasaan sedih tu. thanks tau buat aku happy dgn senyuman kau yg comel tu :D ehh kau jgn marah, aku ckp jujur nie. sorry jgak tau aku selalu ejek kau, ala kau pun selalu ejek aku kan? so kne balas balik. haha joke joke. 
gambar di atas diterbalikkan atas sebab2 tertentu. hehhe, ni haa justin bieber kelas aku. comel kan? wueks perasaan comel lg org tuh. haha okay ikhwan kau mmg comel =='

thats all from me, hope you all semua take my post sebagai pengajarn jugak. be careful after this utk berkata kata. nanti org tak suke dgn kite. but as I said before. biar manusia tak suke kita tapi jgn biarkan Allah, parents and teachers tak suke kite. manusia tak suke kite tu normal. dorang bnyk msalah sbb tu asyik tak suke org jehhhh. byeee

No comments:

Post a Comment